divendres, 21 de setembre del 2012

Reglamentació pel disseny del circuit (II)


ARTICLE 8 Mesures de protecció

-Quan s’estan determinant les mesures de protecció pels espectadors, corredors, oficials de carrera i personale de servei durant les competicions, les característiques de la cursa s’han de tenir en compte com també la velocitat de cada punt de la pista.
-El tipus de protecció de la pista recomanada depèn de l’espai lliure disponible i la probabilitat d’un impacte. Com un principi general:
·On la probabilitat de l’impacte sigui menor és preferible una barrera continuada, suau i vertical.
·On la probabilitat de l’impacte sigui major s’haurà de fer servir un sistema que ajudi a la desacceleració (un llit de grava) i que pari (matalàs d’espuma).
-El públic ha d’estar situat al mateix nivell o major que la pista. On l’àrea on estigui el públic estigui situada en una pujada o zona amb un petit desnivell, aquesta no ha de ser més del 25%, a menys que el terra estigui pavimentat o hi hagi grades permanents.
-L’àrea del públic estarà a almenys 1.5 metres d’alçada.
-El terraplè d’una grada ha de tenir un pendent mínim del 50%.
-El públic estarà retingut per una tanca metàl·lica o equivalent d’una alçada d’1.20 metres i estar a 1 metre darrera la última línia de protecció.
-Totes les àrees prohibides al públic estaran protegides al públic amb barreres continues.
-Tipus de barreres:
                ·Tipus A: matalàs d’aire
                ·Tipus B: matalàs d’espuma i blocs de plàstic
                ·Tipus C: Blocs d’espuma i piles de pneumàtics
-Característiques dels llits de grava:
·Els llits de grava han d’estar situats a les àrees d’escapatòria, han de tenir un mínim de 2 metres d’amplada i estar omplerta amb grava amb una granulació de 5/15 preferiblement i fer una capa sobre el terra de mínim 30 cm.
·Els llits de grava no han d’estar per sota el nivell de la pista ni estar precedit per una vora elevada.

ARTICLE 9 Construccions i instal·lacions del circuit

Les instal·lacions han de tenir com a mínim:
-Una sala pels comissaris esportius
-Una sala on registrar els temps de pista
-Una secretaria per l’equip de direcció de cursa
-Una secretaria per les reunions
-Una sala per la CIK-FIA
-Una sala pel director de cursa i pel secretari de la cursa
-Una sala pels agutzils (jutges de cursa).
-Un centre mèdic.
-Una sala de conferències
A més, els jutges de la cursa tindran una sala de mínim (2x2) elevada de 30-40 cm del terra i protegida per una pila de pneumàtics o blocs d’espuma d’entre 100-120 cm d’alçada.

ARTICLE 10 Instal·lacions pels discapacitats

Les instal·lacions pels discapacitats hauran d’estar amb acordança de les lleis del propi país.

ARTICLE 11 Mesures per la llargària del circuit

La llargària del circuit pel càlcul de la distància de les curses, rècords de cursa i classificacions, és considerada la que té la línia central que recorre tot el circuit entre les vores de la dreta i l’esquerra delimitades per les línies blanques o grogues.
Per acabar, es proposa el següent mètode:
La forma geomètrica del disseny es defineix en termes del perfil de la planta i del perfil longitudinal al llarg de la línia central de la pista, aquesta és la que es farà servir per mesurar la longitud del circuit.
La definició del plànol inclourà la línia horitzontal i central de totes les corbes i rectes, el radi de totes les corbes circulars i la descripció matemàtica de totes les corbes de transició.
El perfil longitudinal es defineix en termes de corbes verticals ja sigui circular o una sèrie de nivells de la línia central a intervals de no menys de 10 metres i precisos a 0,01 m.
La longitud oficial es calcularà amb  una precisió d’1 metre combinant la longitud horitzontal de la pista i del perfil longitudinal.

ARTICLE 12 Estructures de la vora de la pista

Les senyals de publicitat, les anques, les pantalles de vídeo i les altres estructures a peu de pista han de ser estables i estar fixades de manera segura. La seva localització no pot estar en llocs on interfereixi amb la visió dels pilots i dels oficials. No poden haver senyals de publicitat entre la pista i la primera línia de protecció, amés aquesta ha d’estar almenys 1 metre per darrere d’aquesta i no ha d’obstruir cap servei de circulació o d’emergència de cap manera.
Qualsevol tipus de pintura a la superfície del circuit, tot i que no estigui entre els límits de les vores del circuit, estan totalment prohibides per motius de seguretat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada