Aquest blog és un diatari del treball que aniré fent al llarg de l'estiu per tal d'el·laborar el meu Treball de Recerca. Aquest tractarà sobre el disseny d'un circuit de karts outdoor homologat per la FIA a Vilafranca del Penedès. Aniré penjant tot el treball realitzat i tota la informació que cregui convenient.
dimarts, 7 d’agost del 2012
Reglamentació pel disseny del circuit
El circuit, en principi, estarà dotat de la llicència B la qual permet correr en el circuit Campionats Oficials de la CIK-FIA, amés dels internacionals.
Aquest circuit haurà de tenir les següents característiques segons la normativa oficial de la CIK-FIA:
-Longitud mínima d’un circuit permanent: 1.000 metres
-Amplitud d’un circuit permanent: 8-12 metres
-Desnivell longitudinal màxim: 5%
-Desnivell transversal màxim: 10%
-Linia de començament i acabada d’un circuit permanent: 150 metres mínim
-Superfície: Asfalt al llarg de tota la pista
-Enllumenat: per usos nocturns una il·luminació mínima de 150 Lux
-Les línies de traçada de desceleració i de sortida del pit lane han d’estar col·locades de manera que no interfereixin amb la traçada bona, i així no molestar els altres pilots.
Aquesta línea d’entrada i sortida del pit lane no pot excedir els 30º
-Les vores de la pista han d’estar delimitades per línies blanques o grogues amb un màxim de 120mm d’amplada.
-Un paddock de superfície mínima de 9.000 m2 i incloure unitats de 6x9 metres per els campionats CIK-FIA.
Aquest ha d’estar completament ballat, amb una balla d’alçada mínima de 2 metres.
Ha de tenir un camí paral·lel a la pista de 4 metres d’amplada.
-Servicing Parks obligatori….
-Vores de la pista i àrees d’escapatòria: La pista ha de tenir balles de protecció a banda i banda amb una amplada mínima de 1.80 metres.
Les àrees d’escapatòria son aquelles seccions de grava entre la vora de la pista i la primera línia de protecció. Aquestes àrees han de tenir un desnivell positiu màxim del 10%, i mai negatiu amb una transició suau entre la pista i la grava.
-Recta principal: han d’haver-hi mínim 70 metres entre la línia de sortida i el primer revolt. Aquest ha de sre el més obert possible i tenir una amplada de 10-12 metres. Aquest ha de tenir un canvi de direcció d’almenys 45º
-Les llums de sortida han d’estar 10 metres endavant de la primera línia de sortida i a uns 2,5 metres per sobre de la pista i han de tenir tres llums vermelles i una de taronja.
Article oficial: http://www.cikfia.com/fileadmin/content/REGULATIONS/Circuits/Circuits%20Regulations/Web_R_Circuits_P1_Ann14_P2_2012.pdf
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada