dimecres, 28 de novembre del 2012

ANNEX CONSTRUCCIÓ DE LA MAQUETA (I)


(CAL AFEGIR FOTOS)


Construcció dels pianos 


Els materials emprats per construir els pianos del circuit han sigut: taulell en DM de 3 mil·límetres de gruix i pintures d’aquarel·la vermella i blanca.

Els estris com es pot apreciar a la foto, han sigut un pinzell, la serra de marqueteria, el paper de vidre, un gat, escaire, cartabó i compàs.

Primer de tot s’han dibuixat els pianos exteriors, interiors i les corbes a la fusta fent ús dels estris i seguidament s’han tallat i polit fins aconseguir la forma adequada.

Un cop acabats, s’han pintat dels dos colors i col·locats a la maqueta.

Construcció del semàfor 


Per a la construcció del semàfor s’han fet servir dos escuradents, fusta de tipus DM de 3 mil·límetres i pintures. 

Primer de tot s’ha rebaixat el gruix de la fusta amb un cúter deixant més ample la part central corresponent al semàfor i segonament s’han encolat les diferents peces.

Els acabats estan pintats amb aquarel·les i retolador permanent de color gris metàl·lic.

Construcció de les barreres de contenció de pneumàtics 


Per la construcció d’aquest tipus de barreres s’han utilitzat com a material principal boletes per fer polseres de la mida més petita trobada. 

Per començar, s’ha dibuixat la forma de l’escapatòria en un full i s’hi ha enganxat amb cola blanca la primera fila de boletes i després la segona. S’hi haguessin col·locat més, però aleshores s’haurien sobrepassat l’alçada recomanada d'aquestes barreres de contenció.

Per acabar s’han pintat les boletes de color negres per imitar als pneumàtics i seguidament s’han encolat al lloc corresponent de la maqueta.

Construcció de les àrees d'escapatòria asfaltada 


Les àrees d'escapatòria asfaltades han estat construïdes a partir de paper de vidre d’un color fosc i semblant a l’asfalt, però al mateix temps diferent per poder-les diferenciar amb claredat de la resta de la pista. 

El primer pas ha estat el de calcar amb paper de ceba la forma al paper de vidre i retallar-lo. Després d'això només ha calgut encolar-lo a les zones corresponents.

Construcció de les àrees d’escapatòria generals 


Com el títol de l’apartat indica, en general, s’han fet escapatòries de grava pel cost reduït i com s’ha explicat al cos del treball, per les característiques de la pista. D’aquesta manera, per recrear-les s’ha encolat directament sobre el tauler pedres d’obra d’una mida específica. Perquè les pedres fossin del tot uniformes, s’han hagut de passar per dos filtres, el primer per treure la pols i la sorra, i el segon per treure les pedres massa grans per així aconseguir-les totes d’una mida semblant.

Un cop la majoria d’elements com escapatòries i pianos han estat fixats, s’han encolat aquestes.

Construcció del traçat del circuit

El material emprat en aquesta cas per fer el traçat (la carretera principal) del circuit ha estat la tela de butil, la qual té una textura rugosa i és semblant a la goma. Amés de ser negre, per tant, és perfecte per a la recreació de l’asfalt del traçat.

Aquest s’ha dibuixat manualment fent ús de les mides dels plànols i dels diferents estris (compàs, escaire i cartabó) i s’ha retallat amb tisores petites per donar millor forma a les corbes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada