dimecres, 28 de novembre del 2012

Preparació física d'un pilot de karts

Les primeres experiències per a un pilot novell que puja a un kart són traumàtiques, després d'un parell de voltes comencen a sentir les deficiències físiques. Això és perquè intervenen diversos factors, però fonamentalment, el de la posició de maneig que és bastant sacrificada.

El coll, la columna, i els braços estan disposats a notables exigències. El seient és de fibra de carboni i cada moviment del kart no consta d’una suspensió, aleshores es transmet directament a la columna del pilot, sobretot a la zona cervical i sacre-lumbar, provocant petits però continus traumatismes.

La força centrífuga que empeny el cos del pilot cap a l'exterior de la corba, és una de les forces que fa que el pilot arribi a situacions de fatiga muscular. La columna cervical del pilot no està subjecta i se li considera un punt crucial sobre la qual recauen en major mesura les sol·licitacions mecàniques. Per mantenir el cap en flexió lateral i, a més resistir la força centrífuga que empeny el casc cap a la part externa de la corba, es provoca un augment de la pressió endomuscular, els músculs es tornen rígids i això impedeix un funcionament correcte del flux sanguini hemàtic.

És convenient analitzar la postura del pilot i els músculs que intervenen.
Aquests grups es poden classificar en tres i són:

-Primer grup: extremitats superiors i cintura escapular. Aquests músculs estan exposats a contínues contraccions, tant isotòniques com isomètriques.
-Segon grup: extremitats inferiors i cintura pèlvica. Aquestes ajuden a sostenir el tronc en una postura correcta, i a trepitjar el pedal d'acceleració i de fre.
-Tercer grup: múscul d'abdomen, de l’esquena i del coll, els quals representen un anell de conjunció entre els músculs de les extremitats superiors i les inferiors i tenen la funció principal de sustentar tot el cos. Molt important, ja que com més rígid estigui el tronc millor.

D’aquesta manera un pilot de karting ha de tenir en quantitat força, flexibilitat, resistència, velocitat de reacció i velocitat gestual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada