divendres, 23 de novembre del 2012

Parts del circuit: Escapatòries

Les escapatòries, com a definició, són les zones d’asfalt, grava o sorra col·locades al costat del circuit, en especial al voltant de les corbes perilloses perquè en cas de que una pilota es surti de la pista, el vehicle desacceleri, deixi de girar i no impacti contra els objectes propers, i a vegades, pugui reincorporar-se fins i tot a la pista. Aquests elements són crucials a l’hora de protegir el pilot d’un accident greu. Són la part més important i representativa de la seguretat d’un bon circuit. Tot i que en o corbes molt obertes, generalment hi ha gespa o simplement terra depenent de la professionalitat que pugui tenir el circuit. 

En el cas del circuit de karting dissenyat, aquest constarà de quatre zones d’escapatòria principals amb zones no definides per a la resta del circuit.


Primerament comencem amb les zones d’escapatòria més importants. Aquestes es troben al llarg dels revolts 2,3, 9,10 i 15. S’han triat aquestes corbes bàsicament per motius de disseny del traçat i la incidència que podria tenir si un kart sortís d’un revolt entrant a un tram de pista proper. És a dir, en les corbes 3, 9,10 i 15, si el karting es sortís de la pista podria entrar dins el tram de pista més proper que tenen quasi perpendicular i ocasionar més incidents. Degut a això s’hi ha posat escapatòries d’asfalt per frenar el kart amb seguretat i evitar això. En el cas del revolt 2, se n’ha ficat una perquè per tal de reduir costos i reduir el terreny o superfície comprats, les balles que delimiten el circuit havien de passar a prop, així que se n’ha construït un per tal de que els cotxes no xoquin contra la balla separadora.
Aquestes escapatòries tenen com a característica principal, com ja s’ha esmentat anteriorment, que estan asfaltades i que consten d’una profunditat de 10 a 15 metres aproximadament depenent del radi de la corba i de la perillositat de la corba (depèn de l’angle de la corba i la velocitat d’aquesta) respecte la pista.



D’altra banda, podem identificar les escapatòries de la resta de la pista, les quals no estan delimitades perquè no cal. És a dir, en la resta de corbes si un kart es sortís de la trajectòria, sortint de la pista, degut al traçat del circuit i de la distància entre trams que hi ha, no hi interferiria i no ocasionaria d’anys afegits. En el cas d’aquests revolts la distància entre trams de pista és d’almenys 30 metres, superfície suficient com perquè el kart s’aturi completament i es pugui reincorporar a la pista. Amés, aquestes escapatòries, les quals composarien tot el terreny del circuit a excepció de les altres, tindrien un granulat de grava de 5/15 amb uns 40 centímetres de profunditat i al mateix nivell de la pista per evitar que el kart perdi el control en cas de sortir de la pista.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada