En el cas del circuit de karting dissenyat, aquest constarà de quatre zones d’escapatòria principals amb zones no definides per a la resta del circuit.
Primerament comencem amb les zones d’escapatòria més importants. Aquestes es troben al llarg dels revolts 2,3, 9,10 i 15. S’han triat aquestes corbes bàsicament per motius de disseny del traçat i la incidència que podria tenir si un kart sortís d’un revolt entrant a un tram de pista proper. És a dir, en les corbes 3, 9,10 i 15, si el karting es sortís de la pista podria entrar dins el tram de pista més proper que tenen quasi perpendicular i ocasionar més incidents. Degut a això s’hi ha posat escapatòries d’asfalt per frenar el kart amb seguretat i evitar això. En el cas del revolt 2, se n’ha ficat una perquè per tal de reduir costos i reduir el terreny o superfície comprats, les balles que delimiten el circuit havien de passar a prop, així que se n’ha construït un per tal de que els cotxes no xoquin contra la balla separadora.
Aquestes escapatòries tenen com a característica principal, com ja s’ha esmentat anteriorment, que estan asfaltades i que consten d’una profunditat de 10 a 15 metres aproximadament depenent del radi de la corba i de la perillositat de la corba (depèn de l’angle de la corba i la velocitat d’aquesta) respecte la pista.
D’altra banda, podem identificar les escapatòries de la resta de la pista, les quals no estan delimitades perquè no cal. És a dir, en la resta de corbes si un kart es sortís de la trajectòria, sortint de la pista, degut al traçat del circuit i de la distància entre trams que hi ha, no hi interferiria i no ocasionaria d’anys afegits. En el cas d’aquests revolts la distància entre trams de pista és d’almenys 30 metres, superfície suficient com perquè el kart s’aturi completament i es pugui reincorporar a la pista. Amés, aquestes escapatòries, les quals composarien tot el terreny del circuit a excepció de les altres, tindrien un granulat de grava de 5/15 amb uns 40 centímetres de profunditat i al mateix nivell de la pista per evitar que el kart perdi el control en cas de sortir de la pista.
Aquestes escapatòries tenen com a característica principal, com ja s’ha esmentat anteriorment, que estan asfaltades i que consten d’una profunditat de 10 a 15 metres aproximadament depenent del radi de la corba i de la perillositat de la corba (depèn de l’angle de la corba i la velocitat d’aquesta) respecte la pista.
D’altra banda, podem identificar les escapatòries de la resta de la pista, les quals no estan delimitades perquè no cal. És a dir, en la resta de corbes si un kart es sortís de la trajectòria, sortint de la pista, degut al traçat del circuit i de la distància entre trams que hi ha, no hi interferiria i no ocasionaria d’anys afegits. En el cas d’aquests revolts la distància entre trams de pista és d’almenys 30 metres, superfície suficient com perquè el kart s’aturi completament i es pugui reincorporar a la pista. Amés, aquestes escapatòries, les quals composarien tot el terreny del circuit a excepció de les altres, tindrien un granulat de grava de 5/15 amb uns 40 centímetres de profunditat i al mateix nivell de la pista per evitar que el kart perdi el control en cas de sortir de la pista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada