Aquest tipus de mur té com a funció principal amortir el cop d’un kart en una col·lisió. Poden estar fets de ciment, pneumàtics, xarxes de contenció o guardarrails. El material influeix molt segons el perill de col·lisió en la zona específica i normalment, la majoria d’aquests murs es situen al final de les escapatòries.
En el cas del circuit dissenyat, hi ha pocs murs de contenció, més que res pels motius ja anomenats en l’apartat de les escapatòries. No es necessiten al ser un circuit on hi ha tanta distància entre trams de pista. Per aquest motiu, només se n’han col·locat al final de les escapatòries de seguretat asfaltades de les corbes 2, 3, 9, 10 i 15. El tipus de mur és de fàcil elecció, ja que, al tractar-se d’una zona específicament perillosa, cal la màxim seguretat pels pilots. Així doncs, s’instal·larien barreres de pneumàtics que al ser de goma, impedeix que l’impacte sigui tan brusc. Aquests pneumàtics estaran col·locats un sobre l’altre formant columnes verticals una al costat de l’altre entre si i formant una barrera protectora d’un metre i mig d’alçada aproximadament.
Adreçant-nos a un altre tipus de barrera de contenció i protecció com poden ser els murs de ciment o formigó, cal afegir que se n’han instal·lat darrere les barreres de pneumàtics fent que aquesta quedi subjecte al mur i impedint així que el kart sobrepassi aquesta zona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada